Volkswagen

Je hoeft geen Formule-1-liefhebber te zijn om vlot over auto’s te kunnen schrijven. De meeste automobilisten kochten een auto uit praktische overwegingen en niet omdat ze zo gek op autorijden zijn. Maar bij de keuze voor het merk en het model spelen maar zelden alleen rationele overwegingen een rol. Veiligheid en zuinigheid zijn zeker belangrijk, maar uitstraling, comfort en design geven vaak de doorslag.

Vertalen en overtuigen

Pippali vertaalt brochures van Volkswagen vanuit het Engels of het Duits naar het Nederlands. Daarbij doen we meer dan één-op-één vertalen. Want de Duitse autorijder is de Nederlandse niet. En een Nederlander die de aanschaf van een Passat of een Golf overweegt, laat zich waarschijnlijk op een iets andere manier overtuigen dan een Duitser, bij wie het merk sowieso al een streepje voor heeft.

Vertaalslag naar de Nederlandse consument

Bij het schrijven voor grote internationale merken is het de kunst de identiteit en de merkwaarden te respecteren en te behouden, maar óók rekening te houden met de Nederlandse doelgroep en zijn culturele en sociale kenmerken. We blijven met onze vertalingen heel dicht bij de originele tekst, maar we maken tegelijk de cruciale vertaalslag naar de Nederlandse consument.

We schrijven heldere en leesbare teksten over elk onderwerp en voor elk communicatiemiddel. Daarbij zijn altijd de identiteit, de doelstellingen en de doelgroepen van jouw organisatie de belangrijkste uitgangspunten.
Meer weten?

Content Icon