Geldinzicht

Stichting Geldinzicht wilde Nederlanders slimmer met hun geld laten omgaan, onder meer door handige bespaartips op Facebook te delen. Pippali ontwikkelde een Facebook-strategie in huisstijl en zorgde voor regelmatige updates.

Besparen kan leuk zijn

Stichting Geldinzicht is inmiddels overgenomen door het Nibud. Het doel was om mensen op een laagdrempelige manier financieel zelfstandig, zelfbewust en zelfredzaam te maken. Slim omgaan met je geld zorgt voor rust in je hoofd, ruimte in je portemonnee en kan ook leuk zijn. Geldinzicht gaf workshops en online trainingen en deelde bespaartips in een nieuwsbrief, op de website en via Facebook.

Facebook-strategie

Pippali ontwikkelde een Facebook-strategie met Facebook als belangrijk platform voor het opbouwen van een levendige community. We plaatsten minstens 3 updates per week. Om verkeer naar de website te genereren linkten we wekelijks naar een blog of een training. Daarnaast deelden we bespaartips, waardevolle inzichten en zwengelden we discussies aan. Blik ontwierp de huisstijl van Geldinzicht. Onze Facebook-strategie vormde een onderdeel van een volledige contentstrategie.

 

Social media uitbesteden? Goed idee. De vraag is niet meer óf je gebruik moet maken van social media in je online communicatie, maar hóe je dat doet. Welke platforms kies je en hoe zorg je voor relevante updates? Wij kunnen het beheer van je social media uit handen nemen.

Social