Lime

strategieJe contentstrategie is een directe afgeleide van je bedrijfsstrategie. Of zou dat in elk geval moeten zijn. Met de content op de website vind en bind je klanten. Maar tegenwoordig is je eigen website al lang niet meer de enige plaats waar jij je verhaal vertelt. Hoe zorg je dat je content structureel gebruikt om de uitstraling van je organisatie te ondersteunen en klanten voor jou te laten kiezen?

BEDRIJFSSTRATEGIE

BEDRIJFSSTRATEGIE

Een goede contentstrategie staat altijd in dienst van de algehele bedrijfsstrategie. Wat zijn de organisatiedoelen? Welke hindernissen zijn er te nemen? Dat is de basis van waaruit je je verhaal vertelt. Content is alleen doeltreffend als het aansluit op wat je bedrijf wil bereiken en uitstralen. Wij willen graag weten of onze strategie inderdaad doel treft. Daarom zorgen we ervoor dat we het succes ervan kunnen meten, zodat we eventueel nog kunnen bijsturen.

ONLINE STRATEGIE

Internet speelt al lang geen bijrol meer in de communicatie, marketing en verkoop. Het is een volwassen medium, met een invloed die groter is dan ooit. Daarom wil je er zorgvuldig mee omgaan. En tegelijkertijd gebruikmaken van de talloze mogelijkheden om de doelgroep te bereiken, te analyseren en te activeren. Een uitgekiende online strategie is daarvoor de eerste stap.

ONLINE STRATEGIE
ONLINE EN OFFLINE

ONLINE EN OFFLINE

Wie het over een contentstrategie heeft, heeft het bijna altijd over de online content. Soms vergeten wij ook weleens dat er nog een wereld buiten het internet bestaat. Maar brochures, posters, flyers en advertenties in vakbladen blijven relevante communicatiemiddelen. Waarmee je soms precies de juiste doelgroep treft en je bereik aanzienlijk kunt vergroten. Natuurlijk is het van het grootste belang om communicatie online en offline op elkaar te laten aansluiten.

SCHRIJFSTIJL

Ook tone of voice is onderdeel van je contentstrategie. De manier waarop je je klanten aanspreekt, is misschien nog wel belangrijker dan je huisstijl. Jouw communicatiestijl moet passen bij de identiteit van je bedrijf. Kies je voor u of jij? Staat je betrouwbaarheid en deskundigheid voorop en ga je dus voor een zakelijke toon? Of mag het wat speelser en informeler zijn, om te benadrukken dat je creatief, strategisch en innovatief bent? Pippali is graag partner bij het opstellen van jouw unieke manier van communiceren.

SCHRIJFSTIJL

Portfolio strategie

Point to Point

Point to Point

We waren blij en vereerd met de opdracht voor het uitdenken en ontwikkelen van de website en de online strategie van Point to Point Communicatie.

lees meer

FysioHolland

FysioHolland

Pippali bouwde een locatievinder voor FysioHolland én maakte de website responsive.

lees meer

Aluin

Aluin

Theatergroep Aluin speelt klassieke stukken met veel humor. Pippali bouwde een nieuwe, heldere website voor ze.

lees meer

RAVAS International

RAVAS International

Samen met onze technische partner Lingewoud ontwikkelde Pippali voor RAVAS een geheel nieuwe website: van concept en ontwerp tot contentstrategie en -creatie.

lees meer

Geldinzicht

Geldinzicht

Stichting Geldinzicht wil mensen slimmer met hun geld leren omgaan. Pippali ontwikkelde de Facebook-strategie en zorgt voor regelmatige updates.

lees meer

terug

CONTACT OVER STRATEGIE

Met ons in gesprek over je contentstrategie? Goed idee! Vul hieronder je gegevens in, dan nemen we vandaag nog contact met je op.