Contentstrategie

Je contentstrategie is een directe afgeleide van je bedrijfsstrategie. Of zou dat in elk geval moeten zijn! Met de content op de website vind en bind je klanten. Maar tegenwoordig is je eigen website al lang niet meer de enige plaats waar jij je verhaal vertelt. Hoe zorg je dat je content structureel gebruikt om de uitstraling van je organisatie te ondersteunen en klanten voor jou te laten kiezen?

Trainingsdata:

Nog niet bekend

Locatie:

Utrecht

Prijs

€ 679,-

Direct inschrijven

Trainingsdoel

Als organisatie weet je waar je naar toe wilt. De koers is uitgezet, maar moet nog wel gevaren worden. Een contentstrategie helpt je daarbij. Maar hoe stel je zo’n strategie op en hoe voer je hem uit? Na deze training van twee dagen heb je de kennis en tools in handen voor het opzetten en uitrollen van een succesvolle contentstrategie.

Laptop
Laptop

Voor wie?

Als communicatie- of contentspecialist wordt er van je verwacht dat je de bedrijfsstrategie kunt vertalen naar effectieve online content. Je wilt leren hoe je dat planmatig aanpakt en uitvoert en aantoonbaar kunnen bijdragen aan het realiseren van de organisatiedoelen van jouw bedrijf.

Trainer

Charlotte Snel begon in 1999 als tekstschrijver en ontwikkelde zich tot specialist in teksten voor internet. Zij schrijft onder meer voor de websites van SNS REAAL, FNV, Histor en Volkswagen. Charlotte geeft haar kennis graag door en geeft trainingen op het gebied van schrijven voor het web, SEO en contentstrategie.

Laptop

PROGRAMMA

Dag 1

  • Content – vroeger en nu
  • De voortdurende dialoog
  • Waarom een contentstrategie?
  • Wat wil je met content?
  • Het internet als meetfabriek
  • Lunch
  • Wat is content?
  • Bedrijfsstrategie en organisatiedoelen
  • De 7 w’s van content
  • SMART Contentdoelstellingen
  • Persona’s
  • Waar hébben we het over?
  • Storytelling

Dag 2

  • Introductie cases
  • Uitwerking cases in groepsverband
  • Lunch
  • Presentatie cases
Academy Icon

Direct inschrijven

  • Factuurgegevens